۱۶ آذری که فقط اسمش روز دانشجوست!

یه انتقادِ کوچیک!

۱۶ آذری که فقط اسمش روز دانشجوست!

یک سال چرخید و مجددا رسیدیم به ۱۶ آذر! روزی که فقط اسمش روز دانشجوست! 

این را میگویم چون هر جا که باید پشت دانشجو بود، مقابلش قرار میگیرند! هر جا که دانشجو ایده داده، ایده اش را منهدم کردند! هر جا خواسته همکاری کند، دستش را قطع کردند! هر بار خواسته پا بگیرد، زمین گیرش کردند! جامعه ی فعال یعنی جامعه ای که دانشجو در آن فعال باشد و قلب تپنده اش باشد! سال قبل خیلی درگیر فعالیت های دانشجویی نبودم، ولی از امسال که درگیر نشریه دانشجویی شدم، فهمیدم دانشگاه، جای ما دانشجو ها نیست! جای کسی که بخواد کار کند نیست، جای کسی که بخواد درس بخواند نیست! دانشگاه فقط دانشگاه است! صبح باید بروی، عصر بدون اینکه آب در مغزت تکان بخورد (همان آب در دل تکان خوردنی است که در مغز رخ میدهد!) و به مننژت (نه دورا متر، نه آراکنوئید و نه پیامتر ) فشار بیاید، برگردی! بدون اینکه از دانشگاه امکان آموزشی، رفاهی، فرهنگی و هر چه که باعث رنجش مسئولین(؟!) شود بخواهی! نه از مسئول فرهنگی انتقاد کنی، نه از مسئول آموزش نه مسئول دانشجویی! رئیس دانشگاه و دانشکده را هم که اصلن حرفش را نزن!

دانشگاه هر روزش همین است تا وقتی دغدغه ی مسئولین دانشگاه، دانشجو نباشد و فکر و ذکرش ظاهر سازی و تبلیغ و حفظ میزش باشد! تا وقتی دستش را روی شکمش بگذارد و بگوید نمیشود، نمی توانی، نمی توانم! 

گذشته از همه ی این تلخ کامی ها که دانشگاه برای ما دانشجو ها به ارمغان می آورد، دوران دانشجویی یکی از بهترین دوران های زندگی است! 

پ.ن: دانشگاه ما برای هیچ چیز پول ندارد! مانده ام با بودجه اش چه میکند؟! روزی اگر یک اسکناس ۱۰ تومانی هم بسوزاند، باز هم پول برای خرج کردن برای دانشجو می ماند! اما خرج نمیکند! 


مجتبی صانعی ۱ ۳
حسین
تنها غرور است که انسانیت را به باد می‌دهد. ما از مشتی خاکیم و به آن برمی‌گردیم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان